Haber

Kurban Bayramının habercisi olan Teşrik Tekbirleri yarın sabah namazıyla başlıyor

Özel İçerik

Teşrik, doğuya doğru gitmek, parlamak, eti güneşe sermek demektir. Teşrik tekbiri, kurban bayramı günlerinde farz namazlardan sonra getirilen tekbirlerdir.

Hz. Peygamber (s.a.v)’in de, kurban bayramının arefe günü sabah namazından başlayarak bayramın dördüncü günü ikindi namazına kadar, ikindi namazı da dâhil olmak üzere farzlardan sonra teşrik tekbirleri getirdiği rivayet edilir.

Teşrik tekbiri nasıl getirilir, anlamı nedir?

“Allâhü ekber Allâhü ekber lâ ilâhe illallâhü vallâhü ekber Allâhü ekber ve lillâhi’l-hamd” şeklinde söylenen teşrik tekbirleri Kurban Bayramı’nın Arife günü sabah namazında başlar, bayramın dördüncü günü ikindi namazına kadar devam eder. Yani 9 Zilhicce (15 Haziran Cumartesi) sabah namazından 13 Zilhicce (19 Haziran Çarşamba) ikindi namazına kadar getirilir.

Teşrik tekbirinin anlamı şu şekildedir:

“Allah her şeyden yücedir, Allah her şeyden yücedir. Allah’tan başka ilah yoktur, Allah her şeyden yücedir. Allah her şeyden yücedir, hamd sadece O’na mahsustur.”

Teşrik tekbirleri unutulursa, hatırlandığında hemen kaza edilmelidir.

Kur’ân-ı Kerîm’de teşrîk kelimesi geçmemekle birlikte bu tekbirlere ve teşrîk günlerine delâlet eden âyetler yer almaktadır.

Rivayetlerin çoğunluğuna göre belli günlerde Allah’ın zikredilmesinin istendiği âyetlerde (Bakara 2/203) kastedilen günler teşrîk günleri, zikirden maksat teşrîk tekbirleridir. Bu tekbirler, Allah’ın konukları sayılan hacıların Kâbe’den yükselen tekbir ve zikirlerine bütün dünya müslümanlarının katılıp Allah’ın yüceliğini ilân etmelerini anlatır. Söz konusu âyetlerle ilgili çeşitli yorumlar bulunmakla birlikte İbn Abbas’ın, “Allah’ı sayılı günlerde zikredin” (Bakara 2/203) âyetindeki ‘sayılı günler’den kasıt Teşrik günleri, ‘Bilinen günlerde Allah’ın ismini zikretsinler’(Hac 22/28) âyetinde geçen “bilinen günler”i de zilhiccenin ilk on günü diye yorumladığı belirtilir.

Teşrîk tekbirleri Hanefîler’e göre vâcip, Hanbelîler, Şâfiîler ve bazı Hanefî âlimlerine göre sünnet, Mâlikîler’e göre menduptur.

Hanefî mezhebinde tercih edilen görüşe göre cemaatle veya tek başına kılınan bütün farz namazların ardından tekbir alınır.

Fıkıh mezheplerinde genel kabul gören görüşe göre namaz kılmakla mükellef olan herkes, yolcu veya mukîm, kadın veya erkek teşrîk tekbirlerini alır. Teşrîk tekbirlerinin selâmdan sonra bir kere alınması yeterlidir.

İmam unutursa cemaat tekbir getirir. Tekbiri unutan kişi, konuşma gibi namaza aykırı bir davranışta bulunmadıkça veya camiden çıkmadıkça tekbir alabilir. Tekbirin farzdan sonra beklemeden, konuşmadan, selâmdan hemen sonra alınması gerekir ve bu menduptur. Eğer kişi selamdan sonra konuşur veya camiden çıkarsa artık tekbir almaz. Teşrîk tekbirlerini almak için abdest şart değildir.

Teşrik tekbirleri günlerinde kılınmayan namazlar Teşrik günlerinde kaza edilirse, Teşrik tekbirlerini almak gerekir. Teşrik günleri çıktıktan sonra kaza edilirse tekbir alınmaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Ümraniye Escort
Eyüpsultan Escort
Hasanpaşa Escort
Tuzla Escort
Çiftlik Escort
Finanskent Escort
Hacı Kadın Escort
Rasimpaşa Escort
Hırka-i Şerif Escort
Sarıdemir Escort
Sahilköy Escort
Hürriyet Escort
Murat Çesme Escort
Maltepe Escort
Güzeltepe Escort
Kordonboyu Escort
Balabanağa Escort
Cevatpaşa Escort
Atatürk Escort
Zekeriyaköy Escort
Kemal Türkler Escort
Necip Fazıl Escort
Yavuz Sultan Selim Escort
Acarlar Escort
Meşrutiyet Escort
Barbaros Escort
Tantavi Escort
Fevzi Çakmak Escort
Şuayipli Escort
Muratbey Escort
Hacı Kadın Escort
Seymen Escort
Battalgazi Escort
Boğazköy Escort
Batı Escort
Orhan Gazi Escort
Küçükyalı Escort
Merdivenköy Escort
Denizköşkler Escort
Nenehatun Escort
Kamer Hatun Escort
5.levent Escort
Yenimahalle Escort
Mimar Sinan Escort